Opslag

Alle med interesse for produktion af fødevarer får nu et mødested.

Alle med interesse for produktion af fødevarer får nu et mødested. Projektets formål er nemlig at udvikle en markedsplads på Internettet for vidensdeling inden for landbruget. Det vil sige et sted, hvor landmænd kan udveksle erfaringer med hinanden samt diskutere nye idéer og arbejdsmetoder og samarbejde i projektgrupper. Foruden praktiske landmænd er rådgivere og forskere medlemmer af projektgrupperne. Det vil sikre, at den nyeste viden hele tiden er let tilgængelig for landmændene, og at rådgivere og forskere er ajourført med hensyn til aktuelle spørgsmål og problemstillinger, som kræver stillingtagen og grundigere undersøgelser.  Markedspladsen er et virtuelt alternativ til etablerede erfa-grupper. Den er et forum for samarbejde om nye aktiviteter i virtuelle projektgrupper og for en åben debat på nettet. Markedspladsen vil knytte de ekspertiser, som AgroForum har inden for kompetenceudvikling sammen med Landbocenter Aars rådgivningstjeneste, bl.a. ved at kunne koble sig på ...
Den seneste voksen- og efteruddannelsesreform Den seneste voksen- og efteruddannelsesreform, der skal implementeres , indeholder en række forventninger om, hvordan erhvervsskoler bedre kan bidrage til opfyldelsen af målsætningerne i arbejdsmarkeds- og uddannelsespolitikken.  Blandt nøgleordene kan nævnes forventninger om en højere grad af rummelighed gennem en forenklet struktur og større fleksibilitet i tilrettelæggelse af efteruddannelse.  Målet med projektet er, at udvikle nye læringsformer og IT-baseret undervisning for deltagere, der ønsker at udvikle deres kompetencer inden for brancheområdet Hydraulik- og styringsteknik.  Projektforløbet Til visitering udvikles der multimedieværktøjer, som skal afdække kompetencer og dermed også hvilke behov for opkvalificering den enkelte har. Ud fra denne analyse beskrives en individuel uddannelsesplan for den enkelte kursist.  Udvikle og afprøve hydrauliske multimedieprogrammer, der indgår i nye læringsformer ved at...

Coaching

Coaching Har jeres sælgere svært ved at lukke salg eller får de mange afvisninger? Har I svært ved at få "hul igennem"? Har I et stort emnespild? Oplever I vanskeligheder ved at fastholde kadence og motivation? Supplement Selv om I engagerer en ekstern partner til at få jer ud over stepperne, er det ofte også stadig nødvendigt at ruste egne medarbejdere til til at tænke salg anderledes og forbedre deres kompetencer. I ringer og ringer - og får nej og nej Jeres sælgere synker længere og længere ned i stolen - deres motivation og selvtillid daler - det begynder at smitte af på indsats og på resultaterne - evnen til at lukke. Det handler om at skabe kontakt og dialog Lær at blive en relevant kontakt at tale med for dem, du ringer til, dem du afholder møde med, og dem, du skal følge op på. Alt hænger sammen - lær at tage kvalitativt afsæt i de møder, som Holm Marketing leverer til jer. Sparringspartner Brand Marketing giver jer sparring i forhold ...

Briefing

Hvem er vi - hvad vil I - hvad kan jeg gøre for jer? Forventningsafstemning På briefingen afstemmes også den foreløbige forventning om resultater i forhold til emnemasse, produkt og den tid I ønsker, at opgaven skal forløbe over. I modtager en realistisk forventningsvurdering - dvs. at ingen opgave bliver "oversolgt" i det vi så overskrider kvalitetskravene. Jo mere I lægger over i mine hænder - jo større mulighed får I for succés. Vi skal være i øjenhøjde, før jeg går i gang. Vi skal desuden tale om jeres ønsker i forhold til afrapportering, samt gensidige krav. Opgavestyring Efter briefingen på mødeopfølgning får I et foreløbigt estimat, som I skal godkende, før opgaven startes. Måske har I allerede udarbejdet et selv, så kigger vi på det sammen. Det foreløbige estimat vil med absolut sikkerhed blive justeret løbende. Det er ikke muligt at ramme 100% rigtigt - og det er ikke muligt at skabe en fast dialog, som virker på alle emner. I får gavn af min erf...

Metode

Dårlig markedskontakt skader jeres image - Vælg en partner, som beskytter og opbygger jeres image i markedet Professionel emnevurdering, omhyggelig behovsafdækning, timing af dialog Rettidighed Dataindsamling Det er nøgle elementer, som skaber basis for: Relationsopbygning Der arbejdes på en fastholdelse af dialogen med attraktive emner i forhold til jeres ydelser, i en relationsopbygning, som undervejs føjer ny kvalitet til dataindsamling, der igen styrker dialogen og giver meget stærke mødeaccepter i den sidste ende. Kvalitet, ikke kvantitet For jer er 40 - 80 møder i måneden, som giver mere end 60% afsætning nu, og mulighed for afsætning på opfølgning, mange penge værd. De er mere værd end 100 sjuskede møder, som kræver en masse ekstra ressourcer af jer ift. vurdering, afdækning, genkontakt og risikoen for dårlige møder, aflysninger, misforståelser og spild af tid og penge for alle. Et levende marked Da det er et levende marked, der bliver kontaktet i løbet af ...

Kompetencer

Alt hvad der ligger indenfor dialogføring, indvendingsbehandling og håndtering af forskellige kundeprofiler ligger dybt indarbejdet. Ligeledes stemmeføring, pauser, variationer, dialogstyring. Stille de rette spørgsmål som lige dele dialogstyring og afdækning. At sige det rigtige for at få den rigtige information - Spørgsmål som dialogstyring - At lytte efter de egentlige svar Jeg spørger og lytter til svaret. Det der ikke bliver sagt, eller besvaret, spørger jeg mere ind til, Derefter bruges kundens respons som afsæt til dialogteknik. Jo mere det er kunden, der taler, jo flere informationer får jeg, som kan bruges til kvalitativ luk. Her arbejdes der for at tale MED kunden, ikke til kunden, ned til kunden eller forbi kunden. Lyder det indelysende? Det kræver træning, erfaring og disciplin at gennemføre en kundedialog uden at falde i minimum én af de 3 gængse fælder, som de fleste sælgere begår. Det giver emnespild og dårlige luk af dialogen, hvor der ikke opnås en gennemprøvet kun...

Opbygning af forløbet

Vi indleder forløbet med at afklare din lederprofil og dit personlige udviklingsfelt gennem test og dybdeinterview. Fokus er især på dig som kommunikerende leder. Derefter følger tre intensive kursusdage, hvor du arbejder med din mundtlige kommunikation. Mellem kursusdagene gennemfører du et kommunikationsprojekt i din egen organisation. Gennem hele forløbet har du egen coach og mulighed for faglig sparring fra underviserne for at sikre at din læring bliver til konkrete resultater. Inden første kursusdag:  Lederprofil og dybdeinterview: Mercuri Urvals personligheds- og færdighedstest er et hypoteseværktøj til afdækning af lederens personlige kompetenceprofil. Testen består af tre elementer: Personlighedstest ,  hvor du ved at vælge mellem et begrænset antal svar giver et billede af dig selv. Sproglig og analytisk test , der måler dine præstationer inden for specifikke områder som talbehandling og sprog.  Oplysningsskema , hvor du giver oplysninger om personlige...